Nøkler

**Nøkler til leilighet besørges av beboer selv.

Nytt låssystem fra 2020

Borettslaget installerte SALTO elektronisk låssystem i 2020. Alle beboere fikk utdelt 3 brikker til hver leilighet.

Disse har ulike farger (gul, blå og rød), slik at det blir enkelt å identifisere brikkene hvis du for eksempel mister en.

Bestille nye brikker

Det er mulig å bestille flere brikker. Hver brikke koster kr 100 og kan fås i flere farger. De 3 første vil alltid være blå, rød, gul – så den 4. grønn. Betales via VIPPS til Tøyenhus borettslag. Kvittering må vises til vaktmester ved henting.

Brikke på mobilapp 

Det er mulig å bruke mobilapp på låssystemet. Mobilappen bruker NFC-teknologi på Android telefoner og Bluetooth på Apple-telefoner.

Bestilling av app-løsning gjøres via vaktmester. Beboer betaler en engangssum på kr 500 per bruker via VIPPS, ved bestilling.

Mobilappen kan deaktiveres eller slettes fra systemet dersom du blir frastjålet mobilen, på samme måte som en brikke.

Hva skjer hvis jeg mister brikken? 

Det er enkelt å slette brikker. Bare gi beskjed til vaktmester så får du en ny som kan hentes hos vaktmester i hans arbeidstid. Ny brikke koster kr 100.

Hva skjer hvis brikken ikke funker?

Kontakt vaktmester ved feil på brikken. Det kan hende at det er et tilgangsspørsmål.

Hva skjer ved strømbrudd? 

Dører i loft og kjeller går på batteri så de vil fungere normalt. Porter og oppgangsdører vil ikke fungere.

Ved strømbrudd som fører til at en ikke får åpnet dørene utenfra:

Ring vaktmester i hans åpningstid eller 24-timers vakttelefon hos R.Bergersen. Vaktnummeret står på baksiden av brikken, tel. 22040750.

Vakttelefonen bør kun benyttes som en nødløsning. Det påløper en utrykningskostnad ved bruk av vakttelefon og beboer kan bli fakturert beløp, dersom vakttelefonen kontaktes unødig (for eksempel ved mistet brikke).

Styret oppfordrer beboere til å først forsøke å ringe på hos naboen for å bli sluppet inn.